استقرار BPMS در شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به عنوان یکی از شرکت‌های هولدینگ فناپ، در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک مبتنی بر ابزارهای نوین فعالیت دارد. از جمله محصولات این شرکت پایانه اینترنتی، پایانه فروشگاهی، کارت هدیه و انواع نرم‌افزارهای مرتبط با پرداخت می‌باشد. از سال‌ها قبل سیستم‌های مالی و اداری شرکت رایورز در این سازمان مستقر بوده و واحدهای مختلف ستادی از امکانات این سیستم‌ها بهره برده‌اند. اما به دلیل ارزش‌های کلان این سازمان مبنی بر مدیریت مبتنی بر فرایند، نوآوری و بهبود مستمر، استقرار رویکرد BPM در این سازمان یک ضرورت گردید.

به نحوی که از سال 94 این شرکت اقدام به خریدار نرم‌افزار BPMS نموده و از همان سال با تشکیل یک تیم اختصاصی، طراحی و توسعه فرایندها بر بستر این ابزار را در دستور کار خود قرار داده است. فرایندهای پیاده‌سازی شده شامل فرایندهای اصلی و پشتیبانی، فرایندهای مربوط به ذینفعان درونی و بیرونی هم‌چنین فرایندهای مستقل و مرتبط با سایر سیستم‌های نرم‌افزاری موجود در این شرکت است.

از جمله فرایندهای پیاده‌سازی شده می‌توان به مواردی نظیر فرایند درخواست کالا،فرایند درخواست حق اولاد، فرایند استعفا و اخراج در سازمان، فرایند درخواست کالا از شهرستان‌ها و دفاتر، فرایند درخواست هدیه تولد فرزند، فرایند درخواست وام صندوق رفاه کارکنان، فرایند درخواست وام ضروری شرکت، فرایند دریافت هدیه ازدواج، فرایند ملزومات پایانه فروش، فرایند پایانه فروش موبایلی، درخواست مودم modem یا key pad، عودت ودیعه دستگاه کارت خوان، پیگیری مشکلات، مجوز تردد به مرکز داده، تغییرات fire wall و تست backup سرور اشاره نمود. توسعه فرایندهای جدید و تغییر و بهبود فرایندهای طراحی شده، به صورت پیوسته در این شرکت در جریان است.