استقرار RAYBPMS در شرکت خمیرمایه و الکل رازی

معرفی شرکت خمیرمایه و الکل رازی

شرکت خمیرمایه و الکل رازی (وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی) با هدف تولید محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی و صنایع پایین دستی فعالیت می‌کند و با حضور خود موجب تکمیل چرخه نیشکر شده‌است.

این شرکت با چهار کارخانه خمیرمایه، اتانول، گاز کربنیک و تغلیظ ویناس در زمینی به مساحت 14 هکتار واقع شده‌است.

در حال حاضر این شرکت، به عنوان بزرگترین تولیدکننده اتانول و خمیرمایه خشک فوری و تر در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود، به‌طوری که زمینه اشتغال برای 500 نفر به صورت مستقیم و همچنین اشتغال 500 نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده‌است.

عملکرد نرم‌افزار BPMS در شرکت الکل رازی

در شرکت الکل رازی با هدف تدقیق و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها فرآیندهای زیر طراحی و استقرار یافته است:

  1. فرایند درخواست کالا از انبار و صدور درخواست خرید

فرایند انبارداری یکی از نبض‌های حیاتی شرکت‌هایی است که با فرایند تولید و فروش محصول سر و کار دارند. بخش عظیمی از سرمایه هر مجموعه‌ای را مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و کالاها تشکیل می‌دهد. لذا برای نگهداری از این سرمایه نیازمند سیستمی است که بتواند به صورت پویا و کارآمد عمل کند. جهت مدیریت درخواست‌های کالای واحدهای مختلف با استفاده از نرم‌افزار BPMS، فرایند درخواست کالا از انبار طراحی و تدوین شد و در اختیار شرکت الکل رازی قرار گرفت. با استقرار فرایند مذکور نتایج زیر حاصل شد.

  1. گسترش عملیات درخواست کالا در سطح تمامی واحدهای شرکت.
  2. حذف فرمهای دستی و کاغذی درخواست کالا
  3. سهولت و سرعت در دریافت کالای مورد نیاز
  4. تعیین نقطه سفارش کالا و تکمیل موجودی (با توجه به شناسایی کالا و قطعاتی که بیشترین درخواست را داشته‌اند).
  1. سیستم فرایندی فروش و پخش مویرگی

با توجه به ماهیت فعالیت شرکت خمیرمایه و الکل رازی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات (به خصوص خمیرمایه خشک و تر) در بازار نیاز به نرم افزار فروش و پخش مویرگی احساس شد. سیستم BPMS رایورز در اینجا توانست با ایجاد یک سیستم فرایندی فروش و پخش مویرگی به نیاز شرکت پاسخ دهد و موجب گسترش فعالیت شرکت خمیرمایه و الکل رازی در بازار گردید.

  • گستردگی پوشش جغرافیایی و افزایش فروش
  • امکان انتخاب از بین مشتریان و بهبود سیاست‌های فروش متناسب با گروه مشتریان
  • توزیع سریع و گسترده محصول
  • مدیریت بر چرخه نقدینگی
  • رساندن محصولات تا مصرف کننده نهایی
  1. پورتال فروش آنلاین الکل

با شروع پاندمی بیماری covid-19 (کرونا) و افزایش تقاضای خرید الکل و مواد ضدعفونی‌کننده، جهت مدیریت و پاسخگویی به این حجم درخواست خرید با استفاده از RAYBPMS، پورتال فروش آنلاین الکل طراحی و ساخته شد. با ایجاد این پورتال، مشتریان قادر به خرید محصول مورد نیاز خود بصورت مستقیم و بدون واسطه شدند.

  • مشاهده ویژگی‌ها و قیمت محصولات از طریق کاتالوگ محصولات
  • نمایش وضعیت موجودی قابل فروش محصولات در صورت نیاز
  • چاپ درخواست مشتری بلافاصله بعد از ارسال درخواست
  • پرداخت آنلاین
  • کنترل اعتبار مشتریان

نرم افزار مدیریت فرایندهای کاری رایورز (RAYBPMS) با اتخاذ رویکرد سیستمی از طریق استقرار راهکارهای جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات و مدیریت کسب و کار  به خوبی توانست به نیازهای شرکت خمیرمایه و الکل رازی در خصوص فرایندهای بازرگانی و فروش، پاسخ دهد و در راستای فعالیت و خدمت‌رسانی آن شرکت نقش به سزایی ایفا کند.

مجری: شرکت مهندسی نرم افزار رایورز شیراز