دشبورد مدیریتی

نقش هوش تجاری در کمک به درک نیازهای مشتریان سازمان

در هر صنعتی که به مصرف‌کننده مرتبط است، ضرورت دارد که آمار و ارقام به روز باشد. در اولویت قرار دادن این اعداد، به سازمان‌های فعال در این نوع صنعت‌ها اجازه می‌دهد که روندهای بازار را دنبال کند و آسان‌تر پاسخگوی تقاضای مشتریان خود باشد. دنبال کردن فروش، تعیین بودجه مخارج و دنبال کردن بازده سرمایه‌گذاری در زمان حاضر هرگز آسان نبوده است. استفاده از یک برنامه‌ی هوش تجاری مرتبط با مصرف‌کننده، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت تمامی کلان داده‌ها (big data) است که کسب و کار سازمان به طور روزمره نیازمند آن است. هنگامی که سازمان کنترل تمام آمارهای خود را به دست بگیرد، آمادگی بیش‌تری برای درک مصرف‌کنندگان خود پیدا می‌نماید و جوابگوی تقاضای آن‌ها خواهد بود.

پاسخگویی به تقاضای مصرف‌کننده

پاسخ گفتن به تقاضای مصرف‌کننده، کلید موفقیت در هر بازار با محوریت مصرف‌کننده است. از آنجایی‌که تقاضای مصرف‌کنندگان ممکن است روز به روز یا حتی ساعت به ساعت تغییر کند برای سازمان مهم است که داده‌های خود را در لحظه تحلیل نماید. استفاده از یک برنامه‌ی نرم‌افزاری هوش تجاری، یکی از روش‌های پیشرفته‌ی موجود در بازار برای دنبال کردن بلادرنگ ارقام سازمان است. این بدان معنی است که سازمان همواره به اطلاعاتی دسترسی خواهد داشت که قوانین بازی را تغییر می‌دهد. پایش و پاسخگویی به روندهای مصرف‌، اولین قدمی است که می‌توان مشتریان وفاداری را برای سازمان ایجاد نمود.

دنبال کردن فروش، مخارج و بازده سرمایه‌گذاری در یک مکان

مدیریت یک کسب و کار می‌تواند دشوار باشد و یافتن روابط مهم میان تمام اطلاعات ثبت شده می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. مدیریت فروش، مخارج و سرمایه‌گذاری‌ها در یک محیط یکپارچه می‌تواند کار را ساده‌تر کند. همچنان‌که پیوندهای مهمی میان ثبت‌های مخارج و درآمدهای کسب و کار ایجاد می گردد، سازمان قادر خواهد بود که جریان نقدینگی خود را به صورت کاملا شفاف دنبال کند و مشخص نماید که منابع مالی سازمان در کجا به طور بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افزایش کارایی عملیات

در تلاش برای افزایش کارایی شرکت به چیزی بیش از رویه‌های ساده مدیریت زمان و کاهش بودجه نیاز است. با استفاده از یک برنامه هوش تجاری، سازمان قادر خواهد بود از تمام داده‌های جمع آوری شده به سرعت گزارش تهیه کند تا مشخص شود کدام رویه‌ها کارایی ندارند. به عنوان نمونه اگر بخواهد هزینه‌های حمل و نقل را پایین بیاورد یا نیروی فروش بیش‌تری استخدام نماید، اطلاعات گرافیکی یک برنامه‌ی هوش تجاری که به آسانی تهیه می‌شوند، می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار قرار دهند تا کار به نحو احسن انجام پذیرد. استفاده از هوش تجاری برای ایجاد کارایی می‌تواند: 

  • سودآوری را افزایش دهد.
  • رویه‌های تجاری و مخارج بی‌فایده یا غیرضروری را مشخص نماید.
  • تصویری واضح از آنچه نیاز به پیاده سازی دارد را ترسیم کند.

یکپارچه‌سازی اطلاعات در یک شکل قابل کنترل

شرکت‌ها روزانه اطلاعات، آمار و داده‌های بسیاری را جمع‌آوری می‌کنند اما اگر این اطلاعات به طور یکپارچه به کار گرفته و استفاده نشوند، قطعا مهم نخواهند بود. امروزه بسیاری از صنایع مرتبط با مصرف‌کننده ، برای ایجاد ارقام معنی‌داری که به طور روزانه در سبک مدیریتی آنها تغییر ایجاد می‌کند، به نرم افزارهای هوش تجاری خود متکی هستند. یکپارچه‌سازی حقایق مهم در یک‌جا به سازمان این امکان را می‌دهد که پاسخگوی تمام عرضه و تقاضایی باشد که روزانه با آنها روبرو است.

سازمان با دنبال کردن روندهای بازار، مخارج شرکت، هزینه‌های تامین منابع و تقاضاهای مشتری، در پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود بهتر تجهیز می‌شود و محصولات و خدماتی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که شایسته‌ی آن هستند. ایجاد وفاداری در مشتریان، با پیدا کردن درک بهتر از داده‌های شرکت و به کارگیری آن‌ها برای درک مشتریان آغاز می‌گردد.

ترجمه و گردآوری: تیم میریت محتوای رایورز